dinsdag 8 mei 2012

Boxkleden



Vorig jaar winter heb ik twee boxkleden van kleine lapjes gemaakt. Een met allerlei lila lapjes en een met donker- en lichtblauwe lapjes.

Ik begon met het boxkleed voor mijn dochter, en dat werd de lila kleurige. Ik knipte vierkantjes van 15 x 15 cm en maakte daar een mooi patroon van.

 


Aan de zijkanten bevestigde ik wat leuke labeltjes



 
En ik borduurde een lila kruisje om het kleed wat gezelliger te maken.

 



 
Toen was het blauwe boxkleed aan de beurt.
Eigenlijk zeg ik altijd speelkleed omdat ik het extra groot heb gemaakt zodat de tweeling genoeg ruimte heeft om samen op de grond op het speelkleed te spelen als zij bij ons zijn.


 



Na veel gepuzzel heb ik dit patroon in elkaar geflanst......

 


Met een donkerblauw gestippelde rand voor het contrast.




 
 En met een Ikea dekbed gevuld is dit het uiteindelijk resultaat. De inmiddels geboren tweeling  liggen er heerlijk op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten