vrijdag 30 januari 2015

Gehaakt tasje






Voor mijn kleindochter maakte ik een tasje, ze is inmiddels drie jaar en ik weet dat meisjes op die leeftijd het hartstikke leuk vinden om met tasjes te spelen.
 
Mijn dochters speelde altijd in rollenspelen en ik herinner me er een paar; Ik ga boodschappen doen en neem mee mijn tasje mee, of  ik ga post rondbrengen en dat doe ik met dit tasje etc...
 
Ik haakte met Drops Paris en met haaknaald 5 twee granny squares met een bloem erop



 
 
Met vasten haakte ik een lange stuk van een paar centimeter breed en ik gebruikte dit om tussen de twee granny`s vast te haken, ik haakte het stuk zo lang zodat er ook een hengsel onstond.
 
 
 
En aan de achterkant van het tasje haakte ik  nog een flap zodat de tas ook echt dicht kon, knoop er aan en klaar!



 
 
Lieve Noor is er zo blij mee!

 
 

 

3 opmerkingen: