dinsdag 1 april 2014

Granny Square deken in de maak....






Na het haken van mijn eerste babydeken kreeg ik de smaak te pakken en wil ik er meerdere gaan  maken.




Op verschillende blogs zag ik volop Granny Square langskomen, in eerste instantie dacht ik wat oubollig die Granny squares, maar door de tijd heen  zag ik dat je met je eigen creativiteit en kleuren de ouderwetse granny nieuw leven kan inblazen.






En dan heb ik het nog niet over het feit dat het heerlijk is om vierkantjes te haken en de stapel te zien groeien.




Ik heb gekozen voor een rustige variant met 6 verschillende kleuren en daarom heen een witte rand.





Zelfs mijn kleinkinderen beleven er plezier aan om met mijn gehaakte Granny`s te spelen.
 
Vooral mijn kleindochter is altijd erg benieuwd wat oma nu weer aan het frutsellen is en zij komt regelmatig mijn haaknaald en bolletjes bij me brengen.
 
Zal zij ook een handwerkster worden, als ze iets ouder is ga ik haar leren punikken.



 
Ik ben nog aan het uitproberen hoe ik de vierkantjes aan elkaar zal haken hebben jullie tips  
voor me??




6 opmerkingen:

  1. Gewoon blijven spelen met je granny's, dan zie je vanzelf hoe je ze aan elkaar wilt maken.
    En het aan elkaar haken, ach dat is ook een kwestie van een paar technieken uitproberen en dan kiezen wat je zelf het mooiste vindt. Ik vind het zelf altijd moeilijk om een juiste techniek uit te kiezen.... Ben zelf nog met hexagons aan het spelen... Ben er nog steeds niet uit hoe ik die aan elkaar zal fabrieken....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das wird eine hübsche Decke!!
    Hier www.-Adressen zum zusammenhäkeln:

    http://basteln.co.at/granny-squares-zusammen-haekeln-ganz-flach-1230/ oder http://www.youtube.com/watch?v=QJIejXK5kYM

    Lieber Gruß, Charly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurtjes gebruik je voor je deken! Zelf vind ik het wel mooi om hem met een onzichtbare steek aan elkaar te maken. Voor een stoerder effect volstaat een vasten rand.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke vierkanten, en vooral dat witte randje erom heen vind ik heel geslaagd!
    Als je een opstaand randje leuk vindt, dan zijn vasten ideaal om ze samen te haken. Als je niets wilt zien dan met naald en draad aan de achterkant werken.
    Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze heel leuk en ik krijg er helemaal zin in om ook zoiets te gaan maken. Maar eerst een deken af die ik haak voor mijn dochter. Mooie kleuren gebruik je ook!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke en vrolijke granny's zijn het Annemiek! En de hoezen voor de Ikea krukjes zijn ook al zo leuk!
    Veel succes en groetjes Hetti

    BeantwoordenVerwijderen